Trainen
Sport

Tips om goed te trainen

We kennen het allemaal wel. Je gaat een paar maanden met regelmaat naar de sportschool. Na die paar maanden kijk je in de spiegel, maar ziet tot je verbazing weinig tot geen resultaat. Dit kan natuurlijk door veel factoren komen zoals je voeding of dat je bijvoorbeeld slecht traint. In dit artikel gaan we nader in op hoe jij goed kan trainen. 

Een voedingsschema

Veel personal trainers zeggen dat voeding 80 procent van je training is. Als je dus niet goed traint, dan kom je niks aan in spiermassa. Voedsel zorgt voor verbanding tijdens trainingen en herstel naast trainingen. Eet je dus niet goed dan kan je niet herstellen. 

Neem rust

Je spieren hebben veel rust nodig. Vaak tussen de 24 en 48 uur, zonder voldoende rust hebben je spieren dus geen tijd om te herstellen. 

Zorg voor variatie in je training 

Je spieren hebben veel baat bij telkens andere oefeningen, want ze raken gewend aan het soort oefening dat je doet. Zorg dus dat jij altijd je trainingen veranderd, zodat je spieren optimaal kunnen blijven groeien. 

Train samen

 Als je een vriend of vriendin hebt met wie je samen kan trainen, zal dit je motiveren om vaker naar de sportschool te gaan. Ook kunnen jullie samen kennis delen over nieuwe trainingen etc. 

Train met een personal trainer

Schakel een personal trainer in wanneer je bijvoorbeeld een chronische aandoening hebt. Een personal trainer kan je helpen met nieuwe trainingen, beter te eten of je te motiveren wanneer je het even niet meer ziet zitten. Zo heb je verschillende personal trainer in Deventer of neem een kijkje op de site van The port Deventer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *