Geen categorie

Lichaam op peil houden

Ben jij bekend met de leukste en tofste onderwerpen van Mensgoodlife? Dan moet je zeker verder lezen en wellicht even een kijkje nemen op de website. Laat ik het vandaag is hebben over het sporten en hoe je nou echt lekker fit en gemotiveerd blijft.

Het kan zijn dat als je een sportschool-type bent je niet meer sterker wordt voor je gevoel of je spiermassa neemt niet meer toe of het lukt niet om droger te worden. Drie verschillende dingen die bij veel mensen een rol spelen. Het kan zijn dat je hierdoor je motivatie verliest om door te blijven trainen. Je hebt namelijk het gevoel dat je niet meer vooruit gaat en dan is niet het gevoel wat je wilt hebben bij het sporten. Ik kan je namelijk vertellen hoe je er toch beter mee overweg kan.

De meest voorkomende reden is dat je waarschijnlijk te veel hebt getraind, kleine overbelasting wellicht. Je lichaam kan het proces niet meer verwerken. De levensstijl die je nu hebt valt gewoon net iets te zwaar. Je kan uiteraard gewoon door blijven trainen, maar wellicht heeft jouw lichaam even een andere aanpak nodig.

Daarnaast heb ik het al eerder genoemd wat best vaak een probleem blijkt te zijn en dat is overbelasting. Dat is gauw te herkennen aan kleine pijntjes hier en daar of dat je spieren gewoon oververmoeid zijn. Je lichaam heeft dus eigenlijk meer tijd nodig om te herstellen van de afgelopen trainingsessies. Houdt dus genoeg rust anders kan het in je nadeel gaan werken.

Eventuele korte adviezen waar je rekening mee kan houden:

  1. Neem voldoende rust. Neem een tijdje afstand van de sportschool of halveer je trainingsdagen. Blijf wel bewegen, zoals een rondje lopen door het park.
  2. Als je van start gaat, bouw het rustig op. Begin op licht gewicht en probeer dan steeds meer gewicht, maar doe dit absoluut niet te snel.
  3. Let op je voeding. Zorg dat je voldoende bouwstenen binnenkrijgt.
  4. Blijft continu variëren. Gebruik verschillende apparaten, maar werk ook met losse gewichten. Hierdoor pak je ook alle kleine spiertjes mee. Voor meer nieuws over sport voor mannen kijk dan rustig verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *